A divatos szemüvegek legújabb globális trendjei lesznek láthatók Ázsia legelőkelőbb iparági platformján, a HKTDC Hong Kong Optikai Vásáron, melyet a Hongkongi Kongresszusi és Kiállítási Központban rendeznek 2014. november 5-7. között. Hongkong Olaszország és Kína után a világ harmadik legnagyobb szemüveg- és szemüvegkeret-exportőre. A HKTDC Hongkongi Optikai Vására 2013-ban rekordszámú kiállítót vonzott - 700 kiállítót 26 országból és régióból - és 100 ország csaknem 14, 000 szakmai látogatóját fogadta. A 2014-es vásár tartja magát a növekedés hagyományához, és továbbra is az iparág legnagyobb éves eseménye.
A szemüvegek mára divatkiegészítővé, a stílusérzék kifejezőeszközévé váltak. A divattervezők gyakran a divatot követő kiegészítőként reklámozzák szemüvegeiket. A Brand Name Gallery (Márkanevek Galériája) a világ minden tájának márkáiból ad bemutatót, ezzel a vásár leglátogatottab területe. Idén a Galéria körülbelül 180, nemzetközileg is elismert márka megjelenésére számít, köztük az ic! berlin, Davidoff, Italia Independent, JOHN VARVATOS, MANGO EYEWEAR, Moscot, Mykita, MISSONI, MUZIK, es Frency-Mercury. A vásáron a különböző márkák gyártási technológiák és anyagok terén bevezetett innovációt is nyomon lehet követni. Az Italia Independent a világszerte szabadalmaztatott UV LUX kezelési technológiát alkalmazza, melytől a napszemüvegek tapintása puhává válik. A vásár további zónái közé tartoznak a gyermekszemüvegek, olvasószemüvegek, kontaktlencsék és kiegészítők, diagnosztikai műszerek, keretek és lencsék, szemüveg-kiegészítők, optometriai műszerek, felszerelés és gépek, valamint sport- és professzionális szemüvegek.
A rendezvénnyel párhuzamosan tartandó 12. Hongkongi Optometriai Konferencia szemináriumsorozat az iparági trendek és a piacfejlődés jobb megértését segíti. Az idei konferencia témája „Az optometria fejlődése a jövőben”. A felszólalók között ott lesznek a Harvard Egyetem és Johns Hopkins Egyetem szemészeti professzorai, akik megosztják véleményüket a Google Glass (okosszemüveg) alkalmazások gyengénlátók számára és bionikus látás témákban. A vásár bemutatja továbbá a 16. „Retro” témájú Hongkongi Szemüvegtervezői Verseny győzteseit is, így bevezetve a tervezőket a nemzetközi ipari körökbe, és támogatva a helyi tehetségeket.
A kiállítás webodala: www.hktdc.com/fair/hkopticalfair-en/